Συγκοινωνιακές
κυκλοφοριακές μελέτες
Οι μετρήσεις κυκλοφορίας παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη συνολική λειτουργικότητα των δρόμων και των πόλεων γενικότερα, καθώς μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη διαφορετικών λύσεων οδοποιίας και διαχείρισης της κυκλοφορίας. Ο κύριος στόχος των κυκλοφοριακών μελετών είναι να παρέχουν στους οδηγούς ασφαλή και αποτελεσματική κυκλοφορία.
Οι κύριες δράσεις περιλαμβάνουν:
- Μετρήσεις Κυκλοφορίας
- Έρευνες καταγωγής-προορισμού
- Έρευνες με ερωτηματολόγιο (Μέθοδος δηλωμένης προτίμησης)
- Μετρήσεις στάθμευσης
- Μετρήσεις πεζών
- Προτεραιοποίηση οδικού δικτύου
Σχέδια Αστικής
Προσβασιμότητας (ΣΑΠ)
Στόχος του Σ.Α.Π. είναι να προσδιορίσει τα σημεία των απαιτούμενων διαμορφώσεων, επεμβάσεων και κατασκευών και τις προσβάσιμες γραμμικές διαδρομές μεταξύ αυτών ώστε να δημιουργείται σε επίπεδο δήμου ένα δίκτυο προσβάσιμων μετακινήσεων στην αρχή της «προσβάσιμης αλυσίδας» προς βασικές κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις. Ωφελούνται άτομα με μειωμένη κινητικότητα, τυφλοί, γενικότερα όλα τα άτομα ΑμΕΑ, αλλά και όλοι οι ευάλωτοι χρήστες της οδού (κυρίως πεζοί) που πλέον με το ΣΑΠ εξασφαλίζεται η ανεμπόδιστη, ασφαλής και βιώσιμη κινητικότητά τους εντός της πόλης.
Σχέδια Φόρτισης
Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ)
Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) είναι ένα πρόγραμμα που αφορά χωροθέτηση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο κανονικής ή υψηλής ισχύος και θέσεων στάθμευσης Η/Ο. Το πρόγραμμα αυτό εκπονείται από τους δήμους με βάση το άρθρο 17 του ν. 4710/2020. Η Περιοχή Μελέτης βρίσκεται μέσα στα διοικητικά όρια των δήμων και η Ομάδα Εργασίας
συστήνεται από τον Φορέα Εκπόνησης.
Επιχειρησιακό Σχέδιο για την Εξασφάλιση
Κοινόχρηστων και Κοινοφελών χώρων (ΕΣΕΚΚ)
Προκειμένου να προωθηθεί ο χωρικός σχεδιασμός και να ολοκληρωθεί η εφαρμογή του σχεδίου πόλης και η απόκτηση των χαρακτηρισμένων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων, οι δήμοι καταρτίζουν Επιχειρησιακό Σχέδιο εντός των διοικητικών ορίων τους, στο οποίο καταγράφονται, ανά δήμο ή δημοτική ενότητα ή δημοτική κοινότητα, οι χαρακτηρισμένοι από το σχέδιο πόλης κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι. Οι χώροι για τους οποίους δεν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση ιεραρχούνται βάσει κριτηρίων ως προς την αναγκαιότητα απόκτησής τους για τον ευρύτερο πολεοδομικό σχεδιασμό του Δήμου λαμβάνοντας υπόψη και το χρόνο που έχει παρέλθει από την επιβολή της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης.
Stay In Touch